Vaknar av en liten valp som tassar vid min säng.........

Valparna blir mer och mer försikomna och vill se sig om i världen. Dom har nu fått utökat revir i hallen och köket när jag är med. Men det finns stunder när jag vill ha dom endast i valprummet.



Det är dom inte helt nöjda med.



Första valpen var över valphagen i Söndags, trodde det var en tillfällighet men ack nej.
Satte Thomas i arbete så han fick bygga på höjden.
Valphagen höjdes till 74 cm och gallergrinden 94 cm som fick en skiva på sig för att göra det
 (omöjlig att klättra på)



Hålet vid grindens lås är 4 cm brett.



Trots detta så vaknar jag i morse 6:30 av små tassar från Prins vit som låter vid min säng!
Hur är det möjligt?
Stiger upp för att kolla säkerheten, Valphagsgrinden är stängd men kompostgallret är öppet,
kan inte säga annat än att det är grymt företagsamma valpar.

Idag blir det till att fixa säkerhetsdörrar! Undrar just hur länge det funkar?

Men visst är det underbart med Full Fart!



Kommentarer
Riccie

Haha underbart!! Heja valparna! =D

2012-03-21 @ 08:45:39
Anonym

Kan du vara snäll och komma och ta ett nattvak, så kan jag få sova en hel natt :-D

2012-03-21 @ 13:45:52
Anonym

Kan du vara snäll och komma och ta ett nattvak, så kan jag få sova en hel natt :-D

2012-03-21 @ 13:46:40
Anette

Det bådar gott inför framtiden. Det dröjer nog inte länge innan vi ser meriterna droppa in på de små gossarna! ;)

2012-03-21 @ 15:58:24
URL: http://www.mansagarden.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skogsvråns kennel

Goa, en golden retriever från jaktlinjer

RSS 2.0