Viltspår

När vi var i skogen idag så hittade Goa en blodfläck, nosade mycket noga och började följa.
Jag tänkte inte så mycket på det i början men när vi hade gått ett par hundra meter och hon fortfarande är väldigt spårig börjar även jag att titta mig omkring, upptäcker att det finns inga andra människospår så frånan är vad det är för djur?
 
 
Upptäcker en liten fåra bredvid spåret, kan det möjligtvis vara så att det är ett byte som djuret släpar på?
Vi fortsätter spårandet.
 
Här är ett litet blodstänk i snön.
På vissa ställen va det klart större fläckar av blod,
Man kan se att det är mycket färskt!
 
 
När Goa hittar denna fläcken så blir hon mycket låg.
Nosar runt riktigt länge, tillslut väljer hon att ta upp spåret igen nu går det genom mycket tät granskog där jag bitvis får krypa på alla fyra, det känns som att vi är hack i häl på djuret nu.
Efter att ha irrat omkring i den täta garnskogen blir jag tvungen att ge upp och ta mig ut.
Jag visslar in Goa och jag beslutar att det får vara nog med spårning för idag.
Detta spåret höll oss nog sysselsatta i 30-40 min det blev ju en bra träning :-)
 
Vi fortsatte våran promenad och tog upp dummieträningen på slutet av promenaden.
Till Goa`s stora förtjusning
Var har du gömt Dummien????
 


Kommentarer
Birgitta Törnblom

Spännande! Det kanske var räven som hade ett litet byte med sig hem. Lika bra att ni inte kom ikapp. Ett annorlunda spår för Goa.

2013-02-09 @ 07:18:08
URL: http://jaktlabradorer.blogspot.se
Suzanne

Spåren kändes för stora för Räv.. men vad vet väl jag, kan det möjligtvis varit ett Lodjur?

2013-02-09 @ 13:11:27
Jennie

Spännande!

2013-02-11 @ 08:35:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skogsvråns kennel

Goa, en golden retriever från jaktlinjer

RSS 2.0